Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Löpning <3

HEEEJ!
Åh vad jag är glad nu! Trots att dagen inleddes ganska deppigt. Men på eftermiddagen gick jag och Sara till gymmet för att träna, och jag skulle köra intervaller, och den här gången skulle jag testa om det gick bra att springa på löpband. Och det är därför jag nu är så glad, jag klarade hela passet på bandet! HURRA! Och det som är så kul, det är att varje gång jag gått till gymmet tidigare så har jag haft typ "ångest" över att jag måste köra intervaller. Men idag, nu när jag fick springa på löpband så kände jag verkligen inte så. Jag ställde mig på löpbandet och då blev jag helt lycklig! Drog på farten och sprang alla mina intervaller, och trots att det var långa intervaller så gick tiden så fort i jämförelse med den där himla elips-maskinen eller en gammal rutten cykel! I och för sig värker det lite här och var nu i kroppen, men det är ju inte så konstigt eftersom jag inte sprungit på väldigt länge, åtminstone inte stenhårda intervallpass på löpband. YEEEY! Nu kommer jag iaf somna glad och nöjd :)
Fast sen är jag lite ledsen också, för Jakob ska lämna mig nu i två veckor. Han ska åka till Gran Canaria och träna på barmark i två veckor. Så himla orättvist! Men kul för honom. Inte för mig dock, blir lämnad här bland all snö och is och får nog stå på skidorna ett bra tag till. Men snart är det sportlov och då ska han följa med mig upp till Grönklitt! Det ser jag fram emot :)



Lite bilder från i somras när vi var på Gotland och i Skåne :)
Om ni undrar över den enooorma glassen så kallas den Danskjävel och den säljs precis på gångavstånd från vårt sommarställe i Skåne ;) Man får 6 glasskulor med grädde, topping, strössel och en gräddbulle. MUUUMS!
Längtar så himla mycket till sommaren så jag får åka till Skåne igen. Fast vi ska dit i påsk också som vanligt. Men Skåne, det är en sak jag förknippar väldigt mycket med en varm hälig sommar och sommarlov. Därför längtar jag dit! hihi.
/R

Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt skrivet. Må gott

Pappa

2011-02-09 @ 12:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback