Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Hur ser Sara på...

Glass? - Älskar det mer än något/någon annan på jorden, särskilt choklad. Det finns inget bättre än att sätta sig framför tvn en fredagskväll med ett nyöppnat Ben&Jerrys-paket.
Kärnkraft? - Idioti att använda en energikälla med så farliga avfallsämnen när vi har kunskap att använda mer miljövänliga  och säkra alternativ.
Norge? - Norska orienterare är snygga, vilket både är bra och dåligt. Tjejerna snor ju våra svenska snubbar! Men dom har fruktansvärt vackra fjordar. Brukar bild-googla på fjord då och då.
Musik? - Love it! Kan inte göra egen, men jag lyssnar. Oh så jag lyssnar! Och dansar gillar jag också.
Svensk mat? - Tråkig som satan. Det enda bra som kommit ur svensk matlagning är klådda (najsigt norrbottniskt bröd) och köttbullar med stuvade makaroner. Resten kan vi slänga i papperskorgen. Eller komposten, om vi ska vara miljövänliga.
Kemi? - Roligt som satan, förutom när man har läxor. Vilket jag har nu. Labbrapporten om bestämning av halten askorbinsyra i frukt ska vara inne ikväll. Alltså ska jag sluta skriva nu. Baj! /S:et


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback