Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




hej igen

hejhejhej!
idag har jag inte haft något liv och de va väl bara för nån timma sen jag skrev mitt senaste inlägg. men alice har ju iaf hunnit emellan med ett så jag kan skriva ett till nu utan att verka alltför nördig. i alla fall. efter jag ätit amerikanska pannkakor till lunch (dom var halvgoda, mest roliga att göra då dom blev så fluffiga!) så åkte jag och mamma och hyrde en film till kvällen eftersom vi båda imorse med förskräckele utbrast "åhneej, det är melodifestivalen ikväll!!" så ikväll ska vi fullkomligen totaldissa svt och se en film som heter påven johanna. kan ju verka som en frrruktansvärt tråkig film men nope, det tycker inte jag. gillar såna där filmer som handlar om förr i tiden. typ gladiator är en sån också, även om det är lite väl mycket frosseri i död och elände i den filmen enligt mig!
på tal om melodifestivalen, hjääälp mig! jag står inte ut längre! tyckte att det var roligt tills jag blev kanske 15 år, och nu vill jag bara dö när jag hör den där hemska jingeln som spelas på tv! hur kan det finnas folk som vill ställa upp i detta påhitt? det är ju som att förevigt förstöra sin eventuella framtida karriär. ta bara molly sandén. hon må ha hur fin röst som helst men hon kommer föralltid att vara en "melodifestivalen-tjej". aldrig någonsin en riktig LA-pop-ikon som nog de flesta artister skulle vilja bli.
jaja. ikväll ska det lagas värsta maten här hemma. vi sa försöka oss på en indisk gryta som lovisa och sara lagade i veckan. okej den är inte så avancerad men det är tuusen olika kryddor i den och den kommer bli så himla god! till det så blir det hemlagat naan-bröd och sedan fruktsallad till efterrätt. och juste, idag när vi hyrde filmen gick vi förbi hela lösgodis-hyllan och jag bara suckade och dreglade lite. sedan kom jag på att det nu inte är långt kvar tills mig och mamma och pappas godis/fika/allt förbud är slut! ååh ska bli så sjukt gott att bara tjocka i mig massa hemgjorda semlor på sportlovet. MUMS! och det första godiset jag ska köpa ska bli en ahlgrens-bilar påse. så sjukt goda! det är nog mitt favoritgodis!
sssemlor, helst med hela botten full av massa mandelmassa :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback