Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




häj

hejpåer!
nu ligger i jag i min stora varma säng och har just kollat solsidan på tv4 play. var nog ett av de roligaste avsnitten hittills! särskilt när tomten åkte motorbåt och sjöng nu är det jul igen. hehehe. då skrattade jag för mig själv!
är ju ensam i lägenheten denna veckan så jag tror kanske jag ska ta tag i att städa. har ju väldigt mycket ledig tid om man säger så. ska endast till skolan på onsdag och fredag, så jaa, det finns tid för massa saker. men jag måste faktiskt plugga tyvärr. astråkigt men jag ska inte klaga. och förutom att städa så ska jag va med anna som kommer hit och hälsa på, veckans höjdpunkt! tjohoo. vi ska ha myskvällar och laga god mat och träna. hihi.
på fredag är det time for sportlov! blir hämtad av la familia i viken på eftermiddagen nån gång och sen blir det att åka raka vägen till grönklitt och valla skidor hela kvällen... för på lördagen är det nämligen dags för tjejvasan! wiihooo ska bli så himla roligt! älskar vasaloppsveckan, haha. :D i år har jag åkt massa mer skidor än förra året och jag har även nya skidor, så det borde teoretiskt sett gå bättre i år. men man vet ju aldrig med vädret. kollade nyss och då skulle det snöa, det får inte hända! jag hade hoppats på -10 och sol så kan man pinna på med blått hela vägen imål! som sagt, satsar på att slå placering 118 och tiden 2.01. vore inte hlt fel att komma under 2 h och bland de hundra! det ska jag kämpa för ;)
idag var jag och pappa ute och åkte skidor i skogen, och då menar jag mitt i skogen! vi åkte på "handgjorda" spår mitt ute i vildmarken och på ängar och såg dessutom en flock med hjortar. snön gnistrade och solen sken och det var jättemysigt. det ska jag göra om! tyvärr kom inte kameran med (som vanligt när det finns något jag vill fota). därför får ni bara föreställa er hur det såg ut. förutom pappa (jag vet att du läser bloggen varje dag!!!) han vet ju hur det såg ut.
nä nu ska jag sova.
godnatt!

Kommentarer
Postat av: Tovii

jag åkte också på handgjorda spår i helgen.. fast jag var lite mer bitter över det för det hade stått i tidningen att det var superfina spår och så var det enda jag hittade skidspårade spår:P hehe

2011-02-21 @ 10:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback