Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Godnatt!

För ovanlighetens skull bar jag med mig datorn till sängen och tänkte läsa lite bloggar. Medan jag gjorde det så blev jag så suger på att blogga själv så nu gör jag det med!
Kan ju berätta lite om de två dagarna av veckan som gått hittills. Igår hände det inte mycket. Hade lite sovmorgon, packade upp från helgen och hade en svenskalektion. Vi fick även pannkakor till lunch och det var gööött! Sen styrketräning och jag kände mig tyvärr inte på bettet riktigt... Var allmänt trött i hela kroppen men det är inget jag behöver få panik över, det var nog bara på grund av den hårda träningshelgen i skidspåren! Sen blev det mat på skolan och matteplugg på det. Idag fick jag gå upp tiiidigt för att släpa mig till skolan för matteprov i matte E. Det är för övrigt det sista matteprovet i den kursen och därmed sista matteprovet för hela gymnasiet! Jag hoppas också att det blir det sista i mitt liv, för även om jag faktiskt tycker att matte är väldigt kul när jag förstår allt och har lite flyt, så har jag redan för länge sen tappat greppet om vad det egentligen är jag gör. Jag tar liksom bara formlerna och använder lite regler. Men vad ska jag med det till sen liksom? Om jag nu inte vill bli matteprofessor eller typ konstruera broar... Det undrar jag minsann. Egentligen, vilka riktiga puckon som kommit på alla regler som finns! De kan inte haft mycket till liv. Suttit inlåsta i sitt rum med en "stör ej" skylt på dörren och bara tänkt och tänkt. Inget för mig det!
I alla fall, provet gick ju inte riktigt så bra... Kände mig osäker på ganska många uppgifter och jag förbannar alla matteprov på denna jord för att det alltid kommer massa uppgifter på just de små, korta avsnitt som jag inte riktigt orkat bry mig om utan hoppats på att det inte kommer någon svår uppgift på det. Och ja, det gjorde det idag också då. Typ tre gigantiska uppgifter med just det jag inte kunde ett skit om. KUL! Skrev så här på dom uppgifterna: ?
Tänkte att det är bättre än att chansa på nåt ramdom, då inser ju bara läraren hur himla korkad jag verkligen är!
Efter provet var det lite dötid, sen drog jag och Bejjan till Högbo för ett skidpass. Formen var inte på min sida idag heller, men det gör ingenting, har ändå en lugn vecka framför mig! Sedan blev det matlagning och liten promenad till ica, och sedan låg vi några tjejer i amandas säng och tog fula kort med mobilkameran och skrattade så jag trodde jag skulle spy! Amanda filmade även det hela med sin dator, delvis utan att vi visste om det! Tror nästan det kan åka upp på bloggen... Fast det fanns en del riktigt fula scener höhö.
Näej, som vanligt när det är jag som bloggar så blir det bara en lång, tråkig text om massa skit och bajs! Men jag kommer helt enkelt inte på nåt roligare att blogga om... Har ingen lust att göra någon dagens outfit eller lägga upp bilder på tio nya par skor (som jag inte ens har). Hmm.. Detta leder snabbt till att jag måste berätta att jag vill ha sommar och kunna gå runt i fina sommarkläder! Just nu är vädret och årstiden riktigt hatad. Hallååååå, ska det vara vinter så får det ta mej sjutton vara KALLT, rimfrost och snö på träden så att man kan njuta av det fina. Jag vill INTE veta av +3 grader, lite dropp här och där, bruna, fula döda träd, is/slask/grus på marken och MOLNIGT. BLÄÄÄÄÄÄ säger jag bara, uschuschusch! Jag vill åka till Tjeckien, nuuuuuu, så att vi kan träna på barmark igen. Jag vill ha utslagna björkar som lyser sådär grönt som dom bara gör en kort stund på våren. Jag vill kunna springa igen! Är lite små trött på skidor nu, det må vara coolt det med, men jag håller faktiskt på med orientering och jag vill känna mig lätt som en fjäder och bara flyga fram i skogen. Detta blir ju svårt på ett tag då skidåkningen verkar ha gett mig några extra kilo muskler...(eller är det verkligen muskler?). Suck. Jaja, tror budskapet nått fram, alltså; sommar och allt vad det innebär, nu tack!
Nu måste jag stänga av dattaaan, ska upp halv sju imorn för spinning. Huh.
/R
det här var den första bilden som dök upp om man googlade på orientering...
då verkar ju orientering som en väldigt seriös och cool sport! särskilt när man ser den här teckande
fula gubben stå och verka dum. Och får jag fråga, vad fan är det för kontrollpunkt? kontrollen kan för det första inte hänga i ett himla SNÖRE, och för det andra kan den verkligen inte hänga på en gren i ett träd?!

...och det här var första bilden som dök upp då man googlade på längdskidor. vet tyvärr inte vem den här personen är men den ger ju i alla fall en ordentlig bild av hur längdskidåkning går till! till skillnad från den himla bilden ovanför denna!

hittade också denna bild på tal om annat... haha, kommer inte ihåg vems blogg den var på men bilden är ju väldigt passande! (för er som inte fattar, den är ironisk)

Kommentarer
Postat av: joline :D:D:D:D:D:D:D:D:D

haha rebecka du skulle ju lätt kunna göra typ fem inlägg om dagen som alla stora bloggare om du bara delade upp dina inlägg lite ;)

2011-02-02 @ 16:29:53
Postat av: skidåkaren

Det är den välkända Gustav "Kufen" Hall

2011-02-02 @ 21:26:06
Postat av: becka

J> Hah men guu, tack för tipset :D se upp blondinbella, du får konkurrens ;)

Skidåkare> ok... nu när vi har skidåkare som tydligen också läser vår blogg kanske vi ska ta och skriva lite om skidspåren i Sandviken också! ...

2011-02-04 @ 23:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback