Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Ensam hemma!

Tudeluu..
Här itter jag i vardagsrummet en fredagkväll! Och vet ni vad, jag tänkte plugga. Men Nae så blev det inte. Gick inte att öppna en fil som jag behövde för att kunna göra det jag skulle, så det blev ett avsnitt GG istället. Nu har jag ätit lite frukt och nötter, målat mina naglar (nästan färdiga nu, jobbigt med baslack, vanligt och överlack hehe men så går det om man läser Kenzas blogg) och jag tror minsann det blir ett till avsnitt av min favvoserie snart.
Btw, lagade jättegod middag till mig själv också, mixtrade lite med det vi hade hemma och det blev wokgrönsaker med laxbitar i kokosmjölk och röd currypasta med tagliatelle till. Det var jättegott, nästan lite stolt över mig själv!
Anledningen till att jag är själv är för att mami och papi är på fest. Och jag fick inte följa med, buhuu :(
Nej det gör inget. Det är väldigt skönt att vara själv hemma faktiskt. Dock inte så nice att vi håller på och fixa i tre rum här varav ett är mitt gamla rum som nu är spacklat och ska målas och få nytt golv och ett är det som ska bli mitt nya som just nu är proppat med diverse saker vilket betyder att jag får bo i det tredje så länge.. Men har lyckats göra det så mysigt jag kunde så länge. Längtar tills vi åker till Ikea asså! :D Då ska det fixas. Har nog bestämt mig för färgerna grön, brun och rosa. Jag har ju börjat älska rosa på gamla dar haha. Måste vara för att jag fick för lite av det när jag var liten eller nåt. Konstigt det där. Men jag gillar färgen, den får mig att tänka på sommaren och våren :)
Nej, nu när jag ändå måste rensa ut min garderob, tänkte att det var lika bra när jag ska byta rum och så, så tänkte jag prova lite sommarkläder och mina nya shoeees! Vita converse, som alla andra också har, men jag tycker dom är så himla snygga! Dom ligger fortfarande i kartongen och dom får absolut inte packas upp innan gatorna är sopade, hehe.
Ha en bra fredagkväll allihopa!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback