Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Bak-KM del 1

Ikväll har vi haft årets Bak-KM här på Olgy. Alla lägenheter bakar en varsin kaka som sedan tävlar i två kategorier: Bästa utseende och bästa smak. Förra året tog jag och Anki hem kategorin bästa utseende. I år vann jag igen men den här gången tillsammans med Linneus. Dessutom delade vi segern med etta-killarnas mega bulle ;) Varför det var så jämt att det faktiskt blev oavgjort låter vi vara osagt men pakter är en ganska bra ledtråd. Slänger upp bilder på alla bidrag så får ni rösta på den ni tycker skulle ha vunnit. Såå vilken är snyggast?

1. Amandas, Linneas och Fridas:

2. Kevins och Pessas bildäck:

3. Elinas, Marias och Kristins älg:

4. Bompens, Ludvigs, Simpens och Ahnléns hockeyrink:

5. Annikas och Alices:

6. Stinas, Amelies och Sandrines: (Enligt Sandrine var det en specialité från Sweich bakad med mycket kärlek:

7. Min och Linneus: (föreställer den berömda statyetten dårå)
e
8. Williams och Willes. Det var denna som kom delade förstaplatsen med oss. 

9. Den runda, vita var Emils och Elias pannkakstårta:


10. Här skulle Gunnars och Malmbergs bidrag varit men konstigt nog fick jag ingen bild på den. 

Gruppbild (Även här saknas tydligen Gunnars och Malmbergs bidrag. Som tröst kan jag säga att den smakade gött):


/ Moe

Kommentarer
Postat av: Finn

Paktare!!!!!!

2011-12-09 @ 07:40:08
Postat av: DETDU!!

din o linneus LÄTTTTT

2011-12-12 @ 17:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback