Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




2011-12-22

Alla springer runt och säger att dom hetshandlar de allra sista julklapparna och att allt är så panik. Själv vaknade jag imorse och hade inte köpt en enda. Efter en shoppingrunda (som bland annat bjöd på gubbar i spets-bh och trosor) med fina Louise sitter jag nu och har köpt alla klappar förutom en. Ganska skönt att slippa stressa men ändå vara i princip klar. Det kan jag rekommendera. Städat har jag hunnit gjort också, både lägenheten i Viken igår och huset i Gävle idag. Fick hjälp av mamma med städningen i Viken igår. Enligt henne var det det äckligaste hon har sett på länge. Det sa hon efter att hon hade tagit en titt på balkongen där det låg diverse gamla soppåsar och annat äckligt. Detta hade jag faktiskt inte ens sett själv. Undrar om det kan vara grabbarna som haft lite kul..Kan ju tilllägga att detta vägrade mamma städa upp. Någon slags gräns måste det finnas, tyckte hon. Men så farligt var det faktiskt inte.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback