Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




DM gånger två

Hej!!!
I fredags arrangerades Natt-DM på många olika platser i Sverige. Jag själv sprang såklart Gästriklands. Hade glömt bort hur mysiga natt-tävlingar faktiskt är. Innan tänker jag mest att jag är rädd för att springa på något djur som björn t.ex. Nu när jag faktiskt sett en björn på riktigt veckan innan sommarlovet började så var jag lite extra skraj. Men när jag väl hade startat gick det bra. Tog mig runt den 5,9 km långa banan och det var riktigt kul. Tog två väldigt dåliga vägval men det räckte till en förstaplats ändå :)

Idag sprang jag Lång-DM och det gick inte alls lika bra. Sprang årets sämsta lopp faktiskt. Katastrof. Kände på mig att det inte skulle gå nå vidare idag för kände mig trött och seg i skallen.

Nu är jag tillbaka i Viken. Ska strax springa hela 16 trappsteg upp och checka läget hos de andra.


Börjar redan tagga inför Olgys legendariska Bak-Km som arrangeras varje år!

Jag och anki tog hem priset för den snyggaste förra året.
Glada

Puss /Moa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback