Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Home sweet home!

Efter en nio dagars lång resa är vi nu hemma i vårt älskade Sverige! Vi blev så glada över att återse vårt hemland att vi sjöng nationalsången när bussen kom på svensk mark. Halleluja!
Lägret skulle kunna sammanfattas lite kort som väldigt roligt och givande! (Tänker bort min sjuklighet och låtsas att jag varit frisk). Terrängen var awesome, faktiskt helt underbar och ett pass påminde lite om tallhedarna kring Mora, fast till och med roligare! Maten var förvånansvärt bra, i alla fall bättre än jag förväntade mig. Sist vi var där med Tullinge fick vi smaka tjeckisk specialitet och det var inte direkt nån höjdare.. Men nu fick vi i alla fall ganska normal mat! Hoteller i Tjeckien var sådär, men det funkade, vi hade ju dusch och sängar att sova i, jag tror vi har varit med om värre! Sen var det lilla hotellet i Polen en överraskning, det var hur fint och mysigt som helst, precis vad vi behövde efter massa bussresande. Och båten på hemvägen var betydligt fräschare än den på ditvägen, nu hade vi en stor hytt (större än Jukola-båtens!) och fönster. Ett stort minus var däremot de andra passagerarna på båten som endast bestod av fulla polska lastbilschaufförer som stirrade och betedde sig lite obehagligt(läs: låg på golvet under bord och skrek i telefonen). Men vi klarade även den sista resan och nu är vi alltså hemma igen!
Vi kom fram till att det som är bra med att åka på utlandsläger, det är att man lär sig uppskatta Sverige så otroligt mycket! Jag tycker i alla fall Sverige är det bästa landet, jag kommer aldrig flytta ;) Men i alla fall, kul hade vi :D Tack så mycket Jocke, Marjon, Elin och Sture för ett grymt läger som ni har organiserat perfekt! (Förutom alla felkörningarna men jag antar att dom inte ingick i lägerplanen ;) Och juste, glömde vår busschaufför Greger! Han var helt fantastisk och körde bussen galant, skulle inte gjort det bättre själv ;)
Nu sitter jag här i lägenheten och lyssnar på tvättmaskinen som tvättar för fullt. Har fortfarande massa högar kvar som ska tvättas, men det får bli imorgon. Nyss så avanmälde jag mig också till SM i helgen. Det kändes inte bra att behöva mejla ett återbud till arrangören, men så är läget i alla fall. Anledningen? Dels för att jag har ont i himla benhinnan och dels för att jag inte har känt motivationen. Fast det är typiskt, för just när jag blev sjuk och fick ont i benhinnan, då kom motivationen tillbaka. Men då tror jag det bara är bra att jag får hållas tillbaka lite, så blir jag extra sugen att tävla sen. Blir lite alternativ träning nere i Skåne under lovet och sen kan jag förhoppningsvis springa J-cuperna i Jönköping sen, det ser jag fram emot!
Nej, nu ska jag finslipa min historiainlämning och skicka in den och sen blir det sleeptime!
Hare fint! /Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback