Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




ALICEALICEALICE

Hej världen!
Det är jag Alice "nykommlingen" Hugosson på våningen ovanför. Här uppe är utsikten mycket vackrare än där nere, här ser man ALLT man vill se och inte vill se av Norrsätragettot. Fast vissa som börjar på E och slutar på lias får svindel av så höga höjder.

Ja, vem är jag då? Jag är en lång spindelvig (NOT) medelpaddare som gjorde orienteringscomeback för tre år sedan. Jag lever på glass, kolasås, avocado och te (flera liter om dan) kanske något vitaminpiller för att kroppen ska fungera ordenligt också. Här kommer en mer vetenskaplig lista om fenomenet Alice Hugosson (För er som inte orkar läsa texten)

Egenskaper
Kan göra en cool trixig grej med armarna. Kung på att bygga ihop ikeamöbler. Grym på att baka (Se upp inför bak-km, jag är i bra form...).

Alice gillar
Mjuka mossar framför grusig grusgrop. True Blood. Moa och Annikas soffa, eftersom att vi inte har någon egen soffa är det alltid skönt att gräva ner stjärten i någon annans soffa.

Alice gillar inte

Makrill i tomatsås, blir lika rädd varje gång frida säger att vi ska köpa det. Långa tråkiga mattegenomgångar. Dunkadunkamusik från våning ett.

Det finns ju faktisk åtta ettor till här på olgy, dom är förstås inte lika interssanta som mig men jag ska försöka föra deras talan också. Lite i alla fall. Mina ettakompanjoner är Simon, Frida, Annika, Moa, Ludvig, Fredrik, Linnea och Elias Ö. Jaja nu kan jag inte sitta här och slösa bort min kväll. Idol väntar på våning ett.

/// Strong A

Fint magplask!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback