Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Nu händer det grejer!

Idag har det faktiskt hänt saker som är värda att ta upp i bloggen! Tre saker närmare bestämt och nedan är dom fint uppradade;
1. Beställde studentmössan till... Ja, till studenten faktiskt! Jag och de andra två musketörerna har ju ganska lika smak så det blev tre likadana mössor (förutom namnen då :b). Jag är extremt glad att jag går natur för vi har ju grönt som programfärg och grönt är ju faktiskt min favoritfärg! Aweeesome :D

2. Lovisas coola fader har dragit i lite trådar som den högt uppsatta Sandvik-arbetare han är och tack vare det ska vi få lägenheten renoverad nästa vecka! Alla rum förutom mitt rum ska tapetseras/målas om. Äntligen slipper vi den jäkla målningen på palmerna i badrummet ;b

3. Jag stod idag öga mot öga med universums vackraste rådjur! Och inte bara för ett ögonblick, nej den stannade kvar vid sidan av vägen i säkert en halvminut cirka fyra meter ifrån mig. Jag blev helt mållös, den var ju bara så fin.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Eller jo, min körskollärare prackar på mig en jäkla massa halkkörningar, riskettor och annat blöbb. Enligt henne ska jag bara läsa färdigt teorin, köra lite och sen är körkortet kirrat. Jaha? Ska jag inte lära mig att växla utan få kärringstopp först? Jaja, det kanske inte är så viktigt. Vi får väl se om Sandviken överlever min körlektion imorgon :b

Peace på er /S

OLGY-tjejerna 09-10! (Michaela Hallqvist och Linnea Martinsson saknas tyvärr på bilden)

Kommentarer
Postat av: Tove

Najsig dag :D Måste bara tillägga att vår sötunge Linnea saknas på bilden också..

2010-09-14 @ 18:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback