Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




korv

Hejhopp! Just nu sitter jag lagom coolt tillbakalutad i min säng och bloggar från nya datan som vi fick in school today. Vi fick dom på matten. Någon utbrast "kolla där är data-sören!" och in kom data-sören med ett stort skåp på hjul fullt av datorer. Hela klassen blev som barn på julafton. Data-sören var jultomten. När vi hade fått våra datorer blev det inte mycket mera matte på lektionen för alla satt framför sina datorer och pratade med varandra på facebookchatten. Alla utom jag. Min dator funkade inte så jag fick stanna kvar på skolan efter vi slutat för att den skulle installeras om.

Det var nog bra att jag inte fick datorn på matten för då skulle jag inte jobbat matte jag heller och vi har faktiskt matteprov imorgonbitti. Jag tänkte att jag skulle plugga nu efter skolan, men det har jag inte gjort. Illa. Istället började jag skriva en önskelista. Jag kom på fem saker sen tog det stopp. Hallå, vad har hänt med mig?!
Förr när jag var lite kunde jag lätt fylla ett A4papper på femton minuter, en kvart. Det är väl sånt som händer när man blir äldre.

tjingeling




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback