Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




heello

Tja.
Idag har det varit skol-DM.. Det innebar en heldag utomhus och det var allt annat än varmt. Tänkte så smart på morgonen och tyckte jag packade med mig en hel drös av varma tröjor, sockar, mössor, vantar med mera. Men vem satt och frös hela dagen sedan? Jo jag. Och det gjorde nog en del andra med tror jag. Så jag tror inte det är så smart att lägga tävlingen så sent på hösten, för hade det stått regn på väderprognosen så hade det garanterat varit snö istället. Lovar, det var tio minus ute, minst. Måste bara säga att jag är impad av dom icke-orienterarna som tog sig runt en bana utan några kunskaper om orientering alls. Fast vi trodde nästan att vi skulle behöva gå skallgång men dom klarade sig preciiis under maxtiden 2,5 timmar. Good for them! Och för oss.. som kom hem lite tidigare. Vi utsåg även tävlingens gulligaste lill-kille. Han var såå söt, kom fram till oss och frågade om han fick köpa en bulle. Han kunde lika gärna fått en gratis så söt var han! :)
Men, dåså. Nu är det kväll och jag borde verkligen verkligen sova nu. Min kropp samarbetar inte idag, känner att en förkylning ligger och lurar bakom hörnet och bästa botemedlet är ju att soooova i hundra år. Typ.. Och det kan jag ju, för vi är lediga imorn! Eller jaa, vi har projektarbetsdag men jag tror inte det blir mkt gjort på den fronten imorn. Ska sova tills jag vaknar av mig själv (minns inte ens när jag gjorde det sist), sen ska jag gå upp och sega hela daaan. Ska bli niiiiice.
Peace out! /R

Kommentarer
Postat av: Julianiqra

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!

2010-12-13 @ 16:24:14
URL: http://julianiqra.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback