Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Nostalgi!

Haha, kolla vad jag hittade på min gamla bilddagbok! Någon som kommer ihåg den fina sommarkvällen i Boden?
"

Förlåt mig fader, ty jag har syndat. Och alla andra, förlåt mig om ni kan. Jag har nämligen varit på en Ola-konsert. OCH kanske hoppat lite i takt med musiken. OCH eventuellt sjungt med lite. Men bara lite. Till mitt försvar kan jag säga följande:

 

1. Stämningen var ganska nice, nästan väldigt nice.

 

2. Rix Fm på radion i köket på jobbet + Jag gör mackor = jag lär mig Ola-låtar.

 

3. Ola är relativt attraktiv (!)

 

4. Det var gratis och det enda som hänt boden sedan svenska cupen i
skidorientering 16 mars. Hihi

 

5. Under konserten gjorde jag en lista på de fem artister/grupper som jag hellre
hade velat lyssna på. (1, The Killers. 2, The Killers. 3, The Kooks. 4, The Fratellis. 5, The Fray) vad tycks?

 

Efter konserten var det fullt ös på Axels Tivoli, driven av kåta ryssar, med gänget + Jojo och några till :) Virvelvinden var snurrig, gunggrejen gav en härlig känsla i magen, MEN batman var nice. Obeskrivligt. Typ som att flyga. Att man for upp-och-ner var, förutom det blodfyllda huvudet, rrrrrriktigt kul! :)

 

Till dessa kvällar hör alltid fylla till såklart, vad är en kväll utan fulla tonåringar? Som den härliga flikkkkan framför oss som tydligen gillade Ola så mycket att hon skulle hoppa fast hon inte kunde stå på benen. Dock så var det några som höll sig nyktra (räcker upp handen) och kunde ingripa i diverse situationer, t.ex. knuffa fyllon, avstyra ett hångelförsök av en högst feminim pojke och hålla reda på snygga storebrorsor (då pratar jag inte om mina kära bröder) ;> Hur många fingrar?

 

Som topping på kakan ringde mamsen och frågade om pappa skulle komma och hämta mig (cykelstället sitter ju redan på bilen!!) på grund av alla fyllon som kunde antasta fyra tjejer med räjsercyklar på väg hem till sävast på en högst trafikerad väg(?). Jag måste säga att mamis tankegång är genial!

 

Kvällen avslutades med letandet av en mobiltelefon i en halvtimme. Hallen,toan, vardagsrummet, sovrummet och tillbaka hela vägen. till slut hittade jag den i byxfickan där jag redan letat tre gånger. Hur trött får man vara? :b"

 

HAHAHA! /S

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback