Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Lite hårspray piffar upp make-upen. Eller?

Jodå, det gör det, för jag kände mig OFANTLIGT snygg idag! Men jag märker att en snygg frilla klockan 10 inte alltid är lika snygg 6 timmar och tre cykelturer senare. Visst är det alltid så att man kollar sig själv i spegeln på morgonen, sminket är skitsnyggt, håret är skitsnyggt och kläderna rockar apa? En promenad till skolan och sen är allt inte som det var då. Snyft. Borde nog införskaffa mig sånt där superduperhold mega strong vattentätt hårspray som visas på reklamen. Den håller ju mot allt!

Vad har annars hänt idag? Sista akupunkturen hos allas vår helige sjukgymnast Mattias idag. Han var extra brutal med nålarna idag, jag gav honom både en och två onda blickar. Men som alltid, när Mattias är i farten, så är min smärta i axeln borta nu och det enda som är kvar är oändligt många styrkeövningar varje dag. Och det hänger på mig. Vi vet väl alla hur det kommer gå, hehe!

Idag är det också 30 dagar kvar tills NV08 står i kyrkan och undviker att lyssna när rektorn ger oss sommarlov. WOHOO! Och hur många av dom dagarna kommer vi gå i skolan? Jo, det ska jag berätta! 15 stycken är det, om man är orienterare. YEAH BABY!

Nu ska jag återgå till att skriva en fenomenal uppsats om att arbeta utomlands. Jag har ju intervjuat Bodens långhårigaste bror så det kan ju inte bli annat än succé! Svejs /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback