Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




En mörbultad söndag

Rivsår och blåmärken på benen, stela muskler och ett trött huvud. Orienteringshelgen har varit lång, hård och alldeles, alldeles underbar! Jag ankom till Mora klockan 15.05 och började med att stiga av en hållplats för tidigt, för jag såg ju Hotell Kung Gösta AKA Horhotellet. Det var signalen: Du är vid skidgym! Men det var lugnt, jag har resonerat med mig själv och kommit fram till att det är bättre att stiga av på den hållplatsen istället för Mora resecentrum för det gick fortare för mig att gå till korsningen än vad det gjorde för mina värdar Johanna och Frida!

Fredag innefattade förutom det en sprint som jag inte sprang, en supergod tacos, en superkväll vid volleybollplanen och en midnatts-kladdkaka som vi inte åt av! :b Jag avslutade kvällen i Fridas säng. En väldigt skön säng, en skön kudde men temperaturen var en aning hög. Natten fick 4 toasters av fem! Betyget höjdes av det faktum att jag sov hela natten utan att vakna! Hur länge sen hände det likssssom?

Vad hände på lördag då? Jo, vi tävlade! Och det åskade! Och vi åt en fantastisk pastasallad! Och sist men inte minst var det studentbal. För att sammanfatta hela grejen så var det många vackra damer och många stiliga herrar! Den dagen avslutades med Simpsons-filmen och Johannas säng (måste ju pröva båda när jag väl är där!) och den fick också fyra toasters av fem. Mest på grund av spänningen, det vill säga en balherre som stack in huvudet (eller gjorde han det?) och ropade lite åt oss. Vill denne man identifiera sig?

På söndag var det fint väder.

Det var min helg! Puss från Sara!

P.S GRATTIS PÅ 18-ÅRSDAGEN REBECKA! D.S


Kommentarer
Postat av: johanna

Kan bara sammanfattas med ett ord:

NICE :D

2010-05-30 @ 23:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback