Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




The countdown has begun...

Mindre än 24 timmar kvar till avfärd! Wohoo! Packningen med stort P har börjat. Jag satsar hårt för att få ner allt i en fjällryggsäck, vilket kommer vara tungt men jag är optimistisk :D Sen har jag gjort energikakor, köpt nötter och frukt och känner mig allmänt elit. Sen tänkte jag förklara till alla icke-orienterare/skidåkare/andra-snor-sporter att packningen ser lite annorlunda ut när man ska på läger. Till en vecka ska jag ha följande mängd vanliga kläder med mig:

- 1 par jeans
- 1 par tights
- 3-4 tröjor
- 1 kofta

Japp, det ska jag klara mig på en vecka. UUUUSCH, tänker ni då! Ska hon gå i ETT par jeans heeeeela veckan?! Lugn, så hemsk är jag inte. Jag kommer att bära vanliga kläder typ 1% av tiden. Jag kommer mest bära lite av dom här grejerna som jag ska ha med mig:

- 2 uppsättningar superunderställ
- 3 tränings-t-shirtar
- 3 par träningstights
- 1 överdrag
- 3 sport bh:s (bh-ar? vad fan heter det i plural?)
- 75 par träningssockar

Som ni ser är det lite obalans mellan tränings- och vanliga kläder. Men det är ju så fruuuuktansvärt skönt att bara gå omkring i fleecetröja och mjukisar på träningsläger. Och inget smink! Orientering är ju inte världens största fjortissport om jag får säga det själv. Nu ska jag packa litegrann!

Mer sportdryck åt folket! /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback