Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Pluggipluuugg!

Ja, äntligen får jag ta en rast från fria radikaler och derivat av bensenföreningar. Kemiprov imorgon, ojoj! Men det är inte relevant att prata om på bloggen. Nu ska jag istället prata om viktiga samhällsfrågor som cirkulerar runt i våra huvuden! Till exempel:

- Det var mitt fel att SAIK förlorande bandy-semifinalen mot Bollnäs eftersom jag hade för kort klubba och icke fungerande ben. I alla fall enligt min dröm.
- Imorgon är det FALUN! Wohoo, tagga inneintervaller :D
- Dammtussarna börjar bli alldeles för stora inne i mitt rum. Kanske någon som kan göra något åt det? Inte? Nähe.
- Av alla äpplen på ICA har vi (jag och Rebecka) kommit fram till att stora, röda, besprutade, amerikanska ämnen är dom bästa. Red Delicious alltså!
- Dagens låt kommer från Maria Jonsson, vår allsmäktige tränare, och heter Heavy Cross. Artist: Gossip!

Det var det som platsar i nyhetsflödet. Resten av orden som kommer ut ut min mun är bara en massa skitsnack. Men idag gav mitt skitsnack mig MVG i svenska-redovisningen, tummen upp för det! Nu ska jag gå och skåps-äta lite. Hejsvejs /S


Moi och Linnea i lördags!


Först in i matsalen i måndags, skiiiiills!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback