Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




HEEJ!

Nu är jag tillbaka i Sverige igen! Jag hoppas att alla har haft ett bra lov för det har jag i alla fall :D Det som folk är mest intresserade av verkar vara min bränna, vilken jag kan meddela är mycket fin! Magen min är jag mest stolt över, för när jag böjer mig fram och knövlar ihop magen så blir den typ mörkbrun! Höhö ;) Bilder kommer strax upp på fejjan så ni får väl inspektera själv ;) (alltså inte bilder på min ihop-knövlade mage, utan bilder från resan)

Vad har jag gjort på kanarieöarna då? En hel del faktiskt, men inte så mycket intressant. Vi bodde på ett fint hotell i Playa Del Ingles som ligger på ön Gran Canaria :) Stranden var skitlång så jag kunde springa från Playa Del Ingles till andra städer efter stranden om jag ville (vilket jag inte gjorde). Däremot sprang jag intervaller i en öken, som jag inte tror att många andra har gjort ;) Jag höll min träningsplanering i fyra dagar, sen sket det sig och jag blev slapp :b Det var meningen att jag skulle träna varje dag innan frukosten, men man måste ju få lite sovmorgon ibland eller hur? Sen har jag mest legat vid poolen eller stranden, badat, ätit glass och promenerat lite :)

En dag åkte vi in till Las Palmas och kollade lite, men där fanns det inte så mycket intressant. I onsdags hyrde vi en bil och rattade runt lite på ön, som är en vulkanö. Vilket betyder att det fanns mycket berg och dalar :b Jag lärde mig något nytt om mig själv på den dagen, nämligen att jag är livrädd för att åka bil på dom där jäkla serpentinvägarna! Jag var bombsäker på att bromsarna skulle sluta fungera och vi skulle flyga ner 200 meter och krossas mot stenarna. Men det erkände jag förstås inte till någon :b

Det var väl min vecka :) Peace /S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback