Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Vilken underbar dag!

Jag sitter i vardagsrummet (hemma i sävast!) med datorn i famnen, morgonpasset i p3 på radion och syndar. Japp, jag dansar till Jason Derulo. Mannen som slaktade Imogen Heap i vintras. Jag har svurit många förbannelser över den artisten, men nu sviker jag alla mina värderingar och har radion på högsta volym. Men den passade mitt humör så bra! Trots att det regnar ute och... och.. Jag skulle komma på något mer som var dåligt med den här dagen men jag kommer inte på det! Inte ens det faktum att jag behöver skriva en religiös uppsats om Antz kan förstöra mitt humör :D

Idag ska jag göra något annat spännande också! Officiellt har jag ju skola idag, även fast jag inte har några lektioner. Så officiellt så skolkar jag, även om jag har sagt till min lärare att jag är borta. MEN, jag har en plan b: Björknässkolan såklart! Jag tänkte kolla in deras kurs-utbud och vem vet, det kanske finns någon trevlig människa där?

Jag har två saker kvar att säga nu innan jag sticker ut och kör mina 1-minutersintervaller. Det är:

1. Igår hittade jag en halv centimeter lång tagg inkörd i skulderbladet. Det får jag antagligen tacka Mohed och träningsdagen för. Tack Mohed!

2. Igår åt jag middag på Max på Arlanda. Och där träffade jag den enda människan i hela världen som passar i sån där Max-mössa. Han var så  söt att jag tappade hela hamburgaren på min vita tröja. Tummen upp för det!

Nu pyser jag från cyberrymden! /S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback