Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Tjarå!

Det började regna som vanligt när jag steg utanför dörren för att jobba klockan 9 imorse (ja, jag vet att man kan jobba när det regnar, men inte som kartritare för då regnar det man ritar bort :b). Och jag är till 99% färdig med min nya vita klänning som jag håller på att sy. Bara fållen kvar och den kan jag väl klara av att göra utan att fucka upp hela klänningen? Det brukar oftast bli så, att min kreation är felfri och fantastisk fram till sista delen, då jag gör något riktigt klantigt. Typ klippa ett stort hål mitt på tyget eller sy ihop två delar and so on.
Ikväll blir det OL-träning i Kalix. Knasigt att orienterare åker 1,5 timme för att orientera typ 1 timme och sen åker hem 1,5 timme igen. Vi är ett klyftigt folkslag! Men idag tar jag med mig Amanda, ma homie! Det blir nice, för då får man lite Sandvikenkänsla, något som jag saknat dom senaste veckorna!
Dags för lite bogfläskgryta, min stora kärlek här i livet. /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback