Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Till min käre bror!

Kära David/Andreas (eftersom ni är tvillingar är ni ju i princip samma person så ni kan ta åt er av detta inlägg båda två!). Trots att du är 3 år, 5 månader och 30 dagar äldre än mig så känns det nästan som om du vore min lillebror. Att vara så klen att du får spö av lillesyrran, det är inte riktigt acceptabelt, eller hur?
Men det har ju inte alltid vara så. Jag kommer ihåg den gången du puttade ner mig för trappan. Jag kommer ihåg den gången du orsakade en smärre hjärnskakning. Jag kommer ihåg den gången din bror höll mig och du slog. Det var på den gamla goda tiden. Jag har fått mitt ass kickat ett antal gånger. Mitt motstånd var inte riktigt i Napoleon-klassen, utan innefattade mest bitmärken, rop på mamma och en del glas-kastande.

Nu finns det inte så mycket tid att bråka längre, för du är ute och ränner i världen tillsammans med brorsan som den stora pojke du är! Själv sitter jag här halv nio en onsdagskväll och kollar på "Lyxfällan" med mamsen. Kanske dags att ta tummen ur röven och sticka ut på äventyr som er? Men jag tycker att ni alltid ska komma ihåg mitt guld på NM (david, du fick väl bara silver eller hur var det?) och min intagning på Sandvikens orienteringsgymnasium (david, du kom bara på intervju eller hur var det?) för syrran har också lite meriter i bagaget minsann!

Nu var det faktiskt 132 dagar sen vi senast sågs och kan det vara så att vi saknar varandra lite? Joo... fast nä! ses i augusti ma brothas! Puss /er finfina syster


Kommentarer
Postat av: David aka ravedave dj dave discodave

Åhhhh :) Stolt øver dig sis, synd bara att du ær så førbaskat klen! Skada i bæckenet? Yeh sure, før lite backintervall .. Jagar bort de flesta kræmpor :) Du kommer aldrig upp i min standard det vet du, eller jag ger det 3 år 5 månader och 30 dagar så får vi se .. ses i GBG drick inte før mycket cider! kram

2010-07-18 @ 22:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback