Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Woooe!

Jag tänkte köra lite snöpuls, men mina ben försvann ner i snön. Då tänkte jag istället köra ett långpass, men jag kände något konstigt innanför min jacka. Det visade sig vara min haka, som hade tappat känseln. Men jag överlevde!

Jag fick övningsköra hem från kåbdalis, där vår husvagn står. Kåbdalis ligger, som det hörs på namnet, långt in skogen. Och i skogen finns det älgar. Och vissa älgar springer omkring på vägar och skrämmer upp stackars 17-åriga bilister. Fast inte mig. Enligt pappa var jag väldigt uppmärksam för han såg inte älgen, men det gjorde jaaag! :) Den sprang fram och tillbaka över vägen och såg väldigt uppskrämd ut. Stackarn. (Jag körde typ 60 km/h hela vägen hem efter det. Gissa om jag var nervös för att en till älg skulle komma!)

Annars händer det inte så mycket här i norr. Det är kallt, mörkt och snöigt. Men väldigt mysigt :) På lördag går tåget mot Sandviken för lite skola och mycket träning! /S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback