Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Check!

- Vaknat till, CHECK!
- Ätit frukost, CHECK!
- Tagit av mig pyjamasen, CHECK!
- Bäddat sängen, CHECK!
- Diskat disken, CHECK!
- Lyssnar på Owl City på högsta volym, CHECK!

Voila! Jag har tillfrisknat litegrann! Huvudet känns fortfarande som en blyförgiftad vattenmelon, dvs mycket tungt, men jag har klättrat upp ur jag-är-så-sjuk-att-jag-aldrig-kommer-få-springa-intervaller-mer-hålet. Jag hade nog klarat av att gå till skolan idag med hjälp av Mr ibumetin, men två lektioner kändes inte värt det. Jag tar ännu en mental-health-day och det känns mycket bra!

På tal om ingenting så drömde jag en sjuk dröm inatt. Vi var på Ica Maxi och provade kläder när min gamla idrottslärare tog undan alla kläder jag skulle pröva PLUS mina vanliga kläder. Det sög ju. Sen var vi tvungen att packa ihop för vi skulle åka hem från Idre och jag blev sjukligt arg för idrottslärarens fru hade slängt ner duntäcke i min väska. Och sen trodde alla på Soltorgsgymnasiet att dom kunde trycka ner sina cyklar och slalomhjälmar och MIN resväska och då dampade jag rejält. Till sist sprang jag hem från Svampvägen till min egen lilla gata med en sjukt stor flaska med päroncider i handen. Tydligen var jag tvungen att klunka upp hela innan jag kom hem men det slutade med att allt kom på min röda halsduk istället. Då vaknade jag!

Nu ska jag ta tummen ur röven och faktiskt göra lite franska och eventuellt lite engelska :b Peace out! /S


Grymmaste fotbollslaget någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback