Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Dagens inlägg!

Lite tunnt på bloggen på sistonde, skäms på Sara! Enligt mig själv är jag den som håller bloggen levande genom att skriva nonsens-inlägg medan det är Rebecka och Lovisa som skriver dom viktiga, intressanta inläggen, som ger vår blogg dess status.. Hihi ;) På tal om ingenting, visste ni att 90% av vår DNA bara är nonsens? 10% bestämmer ögonfärg, hårfärg, kön, chans att få diverse sjukdomar och längd på lårbenet medan de andra 90 procenten bara är onödigt. MEN de fyller en funktion. Det är nämligen med nonsens-DNAt man använder när man tar DNA-prov. Så om man drar en fin liten parallell (paralell? Parallel? Hm..) mellan DNA och tjugosjub.blogg.se så kan man nog säga att Lovisa/Rebecka är de 10% som bestämmer vårt utseende, medan jag är de 90% som fyller ut det hela och gör att man kan ta lite blod och säga "Den här DNA-profilen känner jag igen. Det är 27b!" Höhö. Jaa, jag går natur :b

Nu över till saker som är lite intressantare! Eller kanske inte, men jag berättar i alla fall! Jag och Lovisa (inte Lovisa-Lovisa utan Lovisa som går i trean (: ) var ju och jagade igår med Tränar-Björn! Det var lite spännande, men inte så mycket action som jag hoppats på. Åkte omkring på våra skidor i tre decimeter djupsnö i 2,5 timmar och spårade lite hara och rådjur och älgar. Ingen fångst denna gång, men kul hade vi! Här kommer lite bilder (:


En glad ready-to-go-Lovisa!


En jävla-back-helvete-Lovisa! ;)


Igår kväll gjorde Linnea det fint på middagsbordet med ljus och fetaost-sås!

Nu är det dags att göra iordning mig för lite CSI-mys i soffan! :) God kväll /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback