Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Om mig!

Nu har jag bloggat i 2,5 år men jag har inte presenterat mig ordentligt! Så här kommer det:

Namn: Sara Linnea Elisabeth Lundsten. Linnea kommer från farmor, Elisabeth från mamma och Lundsten från pappas sida av släkten. I Lundstens-släkten är det nästintill brottsligt att byta bort sitt namn när man gifter sig.
Ålder: 18 år. Är född den 16 februari klockan 21.07, samtidigt som det var Olympiska Spelen i Frankrike. Med tanke på hur jag är som person satt mamsen säkert och kollade på OS och käkade choklad när hon var gravid med mig.
Familj: En mor, Lena,  som är data-smart, en fader, Björn aka Papa-bear, som är auktoriserad redovisningskonsult och två äldre tvilling bröder. Dom heter David och Andreas och har varit skidorienteringsproffs, men är numera avdankade och har en lovande framtid som ICA-handlare framför sig. När vi inte hänger i vårt hus på blåbärsstigen kan vi sitta och mysa i husvagnen som står parkerad i Kåbdalis och glida fram på slalomskidor samt snowboards. Vi gillar även att orientera, äta och åka längdskidor. När mamsen är en sådan hurtbulle är det svårt att inte bli en sportig familj!
Kärleksliv: Är en hopplös romantisk fjant som älskar blommor, choklad och diverse andra romantiska gester. Är för tillfället fastkedjad i en vacker stark soldat som räddar Sverige och världen från terrorister nere i Mellanöstern. Vi skriver ofantligt långa kärleksbrev till varandra och sitter i fönstret, kollar upp på månen och undrar om älsklingen för samma sak just nu. Eller jag gör det i alla fall.
Favoritfärg: Grön och brun
Favoritfilm: Le fabuleux destin d'Amelie Poulain. Såg den varje regnig söndag i ett halvårs tid och kan nästan alla replikerna utantill trots att den är på franska.
Favoritkläder: De ärvda jeansen jag fått av Oscar Andersson som jag modifierat lite och min bruna skjorta från Vila. Väldigt slappt och nice!
Framtidsplaner: Läsa civilingenjörsutbildning i biokemi i Uppsala under de närmaste 6 åren, sedan ska jag förhoppningsvis bli forskare och rädda miljön från undergång. Medan jag gör det ska jag såklart fortsätta orientera!
Onödig information: Har kunnat lösa Rubiks kub på 1,5 minut innan min bror tog den till Österrike för något år sedan. Kommer jag någonsin återse den? Är inombords en liten tant som älskar kriminalserier, dricka te och äta kakor. Syr också som en liten galning och har gjort några riktigt fräsiga outfits om jag får säga det själv!

Kommentarer
Postat av: DAvid

jag har ju då inte din jäkla kub!

2010-12-20 @ 21:06:45
Postat av: Tove

Haha sköönaste Sara :D Hoppas du har det fint där uppe i norr;)

2010-12-20 @ 21:27:38
Postat av: sara

Nej, men jag har faktiskt en till bror om du inte visste det!

2010-12-20 @ 23:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback