Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Knasig idé

När jag slutar på orienteringsgymnasiet om lite mindre än 6 månader tar också min tid på 27b-bloggen slut. Bloggen kommer självklart överleva, tack vare bland annat Alice och några andra flickor. Jag skulle dock vilja ha bloggen med mig när jag sticker. Vad skulle min far säga om jag använde upp hans bläck i skrivaren och skrev ut allt vi har skrivit under dessa år? Just nu är vi uppe i 446 inlägg, vilket kanske känns som en dyr idé men att ha ett album med alla våra fina inlägg skulle vara AWESOME! Får fundera vidare lite och kanske räkna lite på det hela. Kan väl välja bort lite av de onödiga, icke-legendariska inläggen. Men det lär väl ändå bli en del.

OH, nu kom jag på en sak! Kan ju använda skolans skrivare MOAAHAHAHAH! Och kanske framkalla lite bilder på Fuji-film.se eller nåt. Jag vet precis hur den ska se ut i mitt huvud. Ett tjockt album, men otaliga sidor av vacker text, lite bilder och kommentarer och sånt shit. Jag kan ju faktiskt redan nu kasta den bilden i sjön för jag skriver som en kratta och det skulle vara fullständigt omöjligt för mig att inte klanta mig en enda gången på dessa 300 fantastiska sidor. Får väl hyra in någon som kan skriva. Typ hej-jag-heter-joline-och-skriver- så-bra-att-man-kan-tro-att-jag-blivit-uppfostrad-av-en-professor-på-1500-talet-som-skrev-sina-300-sidors-avhandlingar-för-hand-och-sedan-gjorde-5-handskrivna-kopior Ingelsson

Ska nog piffa till mig lite innan den legendariska farmodern och farfadern kommer med lyxlimousinen från flygplatsen. Min farmor är så känd att hon får åka från dörr till dörr med hyrd chaufför/bildörrsöppnare. Det kan även kallas färdtjänst, men jag tycker privatchaufför passar bättre! God jul :) /S:et

Farsan med den Årets Julklapp 2009!

Kommentarer
Postat av: joline

Haha saaaaraa vad får du allt ifrån XD du är ju iaf 300 gånger bättre än mej på att blogga, det finns det ju bevis för här... så det väger ju upp rätt så bra!

Det är jättekul att läsa dom första inläggen här, typ "avbrott torsten har blivit äggad i detta nu!" haha det kommer jag aldrig glömma!

Nu har jag typ slagit rekord i längsta kommentaren här också så då får jag väl avsluta med GOD JUL!!! :D

2010-12-23 @ 23:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback