Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Jul, jul, strålande jul!




Jajjemän, nu är det jul!
Jag älskar julen! Och nu känns det verkligen som en riktig jul, för hela vårt hus ligger inbäddat i massvis av snö. Och träden är vita, och marken ser ut som att det ligger flera ton grädde på den! Åh vad fint det är :D Idag har jag tränat lite löpning, eller ja, det gick knappt att ta sig fram för all snö så det blev mest ett kämpande för att ta mig framåt. Tror inte löpstilen var så snygg direkt. Sen blev det även lite snabbstyrka så jag får nog träningsvärk i magen imorgon. Men det är bra! Jag tycker att det är lite tråkigt nu på lovet med träningen, för jag gillar inte att träna själv. Men jag har lärt mig att det är bara att göra, dra på sig tightsen och sticka ut liksom. Sen är det klart och då kan jag vara nöjd! Har gjort en liten planering nu över jullovet så jag slipper fundera över vad jag ska träna. Så imorgon blir det intervaller på klubbträningen och på onsdag ska jag försöka mig på ett riktigt långt distanspass, vart man nu kan springa utan att bara halka runt... På torsdag är det intervaller som gäller igen och sen är det lite oklart vad jag ska hitta på för något, men den 29e åker vi till Grönklitt och då blir det skidor för hela slanten! Wiie :D
Idag har jag handlat julklappar också, så det känns skönt att ha det gjort! Lyckades även repa ett dörrhandtag på bilen när jag skulle svänga in på vår uppfart, riktigt smidigt! Men varken mamma eller pappa blev arga som tur var, pappa klämde bara i med sin favoritfras "Du måste ta ut svängen!" Haha...
Imorgon har jag heela dagen ledig och då hade jag tänkt mig att ta en fet sovmorgon. Sen ska jag bara chilla hela dagen, kanske kolla på Narnia och dricka massa te och komma i julstämning. Och just ja, jag och mami ska baka julgodis också! GOOTT :)
Puss&kram
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback