Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Hallihallå

Känner att det uppdateras en hel del på bloggen, wohoo!
I alla fall. Nu har julstämningen smygit sig fram. I öppna spisen så sprakar en brasa, i högtalarna är det julmusik och nu sk jag gå ut i köket och hjälpa mamsen att göra rockey-road choklad. Sen ansluter mina systrar och då är det dags att klä granen!
För övrigt vaknade jag klockan 6 imorse, pigg! Och jag tänkte att vafan, det är likabra att gå upp och göra pappa sällskap vid frukostbordet. Sagt och gjort, och sedan stack jag ut och tränade, innan det ens hade blivit riktigt ljust ute! När jag kom tillbaka 1,5 h senare som en snögubbe och trött och stel som bara den i benen så fick jag skynda mig för att sedan träffa Anna, en kompis hemifrån. Vi bestämde oss för att göra ett avancerat pepparkakshus som blev helt enormt. När taket skulle gräddas fanns det knappt plats för det på plåten... Väggarna blev fina men taket vart inte som vi önskade oss. Därför är huset numera gömt i matkällaren där nere. Det kaanske dyker upp ett foto senare, om jag orkar.
Jag har även klippt mig idag! Bara topparna i och för sig. Men det var hos min gamla frisör som jag alltid gick till innan jag flyttade till viken, och hon är så himla snäll och gullig. Jag har lovat henne att hon ska få äran att klippa av mitt hår till axlarna efter studenten! Då blev hon glad.
Nej, nu ska jag pysa! Ha en fiiin kväll mina vänner
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback