Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




På tissdag, på torssdag, på tissdag...

Kommer ni ihåg det från bolibompa? "på tissdag, på torssdag, på tissdag". Det var ju någonting som hände varje tisdag och torsdag men jag kommer på inte vad! Kommer någon ihåg?

Jaa, vad har då hänt idag? Medel-KM bland annat. Sara var icke i form idag. Meeen, jag ska springa om banan nästa vecka och ta revansh så varför hänga upp sig på det? Vi hade också en hel timme fysik med ingemar. Eller, först var han en kvart sen och sen tog uppropet 10 minuter and so on. Så räknat i effektiv tid så hade vi ingemar i cirkus 20 minuter. Jag, Marcus och Rebecka hittade på ett nytt sätt att ignorera hans heldumma "genomgångar". Vi ritade vika-vika-gubbar! Det vill säga, marcus ritade ett huvud, vek bort det och sen ritade jag överkroppen utan att veta hur han hade ritat osv. Total succé blev det om jag får säga det själv! Vi gjorde två gubbar och sen räknade vi lite fysik. Med betoning på lite.


Om ett litet tag ska jag och Lovisa äta vår första middag på tumanhand i denna lägenhet. Det serveras laxsås med purjolök och pasta till det. Magnifique! Baj baj /S

vår vik-gubbe!
lyssnar på ingemar. NOT
dagens outfit!
SM-pojkarna!
SM-flickorna!
(förlåt amanda, men bilden är ju bara för skön! en sängkammarblick, en kines och en crazy woman!)

Kommentarer
Postat av: Manne

Jag kommer ihåg! :)

Det var ju på tisdagar och torsdagar som Johan (Anderblad) var programledare och hade med sig "Pipen" :)

Den där ramsan sitter ju kvar i bakhuvudet vare sig man vill eller inte :P



http://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Anderblad

2010-09-08 @ 07:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback