Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




PÅÅÅÅÅSKLOV!

Woho, äntligen har vi lov! Två dagar i skolan var så sjuuuukt jobbigt. Höhö. Imorgon pyser jag vidare söderut mot Blekinge och årets första tävling. Tagga tagga! Jag hoppas att 20b från Mora skidgym håller vad dom lovar och kommer på tävlingen för jag saknar eeeeer. Men ska jag kanske berätta lite om vår busiga Frankrikeresa?

Vi åkte måndag den 22 mars. Vi reste heeeeeeela måndagen och heeeeela tisdagen tills vi kom fram till Aydat, ett litet ställe i södra Frankrike (tror jag :b). Frankrike är mitt drömresemål tillsammans med västindien så jag var självklart helt lyyyyrisk över att få åka förbi Paris. Och JAPP! Jag fick se Eiffeltornet. Långt bort var det, men jag har sett det! Helt fantastiskt. Det finns liksom i verkligheten. Jag kan knappt fatta det.

I Aydat tillbringade vi tre träningsdagar, bland annat medel-SM på fransk mark och stigstafett. Jag och Linnea AKA Mats Sundin hade nog haft en bra chans på stafetten om jag inte hade sprungit till rondellen utanför byn istället för till mål. Men jag förgyllde dagen med min härliga bom! Vi bodde i mysiga stugor med iskallt golv och hade utsikt över sjön Lac d'Aydat. Den delen av resan fick 4 toasters av 5! (Att jag stukade foten drog ner betyget lite)

Efter vistelsen i Aydat körde vi uppåt igen mot staden Fontainbleau där vi tränade ytterligare 2 dagar. Vi bodde på ett skabb-hotell i en by som hette Bois Le Roi. Av alla söta, gamla, upprustade hus i den byn lyckades vi pricka in det enda äckligt fula 60-talshuset utan några som helst arkitektuella ambitioner. Cell-liknande rum och skalbaggar överallt. Nej, tummen ner för boendet! Men vi fick ju i alla fall baguetter till frukost, höhö. Den delen av resan får också 4 toasters av 5 för den fantastiska skogen och alla gulliga hus!

Saker som jag alltid velat göra och nu gjort!
1. Varit i Frankrike
2. Sett Eiffeltornet
3. Ätit chocopops till frukost
4. Pratat franska med en riktig fransman


Tjejerna hade påsk-kärringtema!


träningträningträning!


Samboooooes!


Bussresor är aldrig tråkiga!


Det enda vi hann se förutom skogen, Le chateau Fontainbleau :)



över och ut /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback