Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Filosofiskt tänkande

Jag har fått en insikt under dessa hemska mobil-lösa timmarna. För det första, andra, tredje och fjärde:

- Det är inte bara fjortisar som får mobilabstinens.
- Mobilen är grymt bra att ha när ens föräldrar eventuellt ska hämta upp en från Uppsala station, inget är säkert så länge vulkanaska existerar.
- Om då ens föräldrar inte skulle kunna dyka upp på Uppsala station, vad ska man då göra om man inte har en mobil?
- Mobilen är bra när man är ensam, så som jag är nu. Den som inte har känt sig ensam och sen skickat ett sms till en homie med liknande utformning: Tjoo bruuuuschan, vad gör du? PÖSS kan räcka upp en hand! Och den som inte blivit glad när man fått ett liknande sms tillbaka: Tja snygging! Inte mycket, tänker på dig. HEHE! Själv då? kan räcka upp andra handen!

För det sista, JAG ÄR SÅ RASTLÖS UTAN MIN NALLE! snyft. Nej, dags att tagga lite Uppsala-tävlingar och kanske börja packa? /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback