Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




En ny vecka i viken

- Hej bloggen!
- Hej...
- Vad är det bloggen?
- Du har typ inte varit här sen i fredags och skrivit något. Du har ju typ glömt bort mig liksom..
- Det har jag inte alls det! Jag har bara varit så upptagen att jag inte har hunnit vara inne på datorn.
- Jaha, vad har du gjort som är så mycket viktigare än mig?
- I helgen har jag varit på tävling i Uppsala till exempel och där fanns det ju inga datorer.
- Jaja. Hur gick det på tävlingarna då?
- Ganska bra i lördags och inte så bra i söndags. Men jag var inte lika katastrofal som min far, som hade 34 minuter till en kontroll.
- HAHA, vilken loser!
- Jag vet!
- Varför skrev du inget igår då?
- Jo, för att först hade vi skola och då åkte vi på studiebesök på Furuviks djurpark! Vi fick se en massa apor och skulle studera deras beteende. Alla var så himla söta bloggen, du skulle sett dom!
- Du skulle ju kunna lägga upp lite bilder så jag får se då?
- Ja, hade inget batteri på mobilen så kunde inte ta några bilder men jag ska fixa det!
- När kom du hem från Furuvik så?
- Vi kom hem klockan 4 ungefär och då tränade jag direkt med Tove och Rebecka. Sen var det middag, handla och plugga som gällde till klockan halv 9. Då däckade jag i soffan och fick lite sällskap till CSI av treorna Lovisa och Albin. Sen raka vägen i sängen och jag sov som en liten gris efter 10 minuter.
- Okej då, du har väl inte glömt mig.
- Nej, det har jag inte!
- Och förresten, jag hörde att Rebecka och Lovisa dragit in lite medaljer till mig!
- Jajjemen, ett SM-guld och ett SM-brons. Nu har bloggen många SM-medaljer.
- Ja fan, vilken grym blogg! Men när tänkte du ta en SM-medalj då?
- Jadu, jag vet inte. Det känns som om jag tränar som en gris och jag hoppas att det ska ge utdelning snart!
- Det låter bra :D
- Ja, eller hur? Men nu ska jag sticka iväg på träning. Hejdå bloggen!
- Hejdå Sara!

Kommentarer
Postat av: Sara

du är så skööööööööööööööööööön! keep up the good work! (Y) :D

2010-04-30 @ 19:17:33
URL: http://juliasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback