Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




En liten uppdatering :)

Hola! Här sitter jag i mitt gamla vardagsrum och kollar på top model med the giiirls. Vi har haft en tung dag idag, heldagsexkursion med biologin. Googla på trollsländslarv så förstår du.

Nu i helgen var det ju SM i långdistans i Strömstad, men ännu viktigare är att det var spurtkampen! Alla gjorde sitt bästa, med var bara de bästa fick springa den raffffffffffffflande finalen på söndaagen. I slutet stod det mellan giganterna Stockholm och Norrbotten. Stockholm hade en stark tävlande i form av Ida Forsén, men jag och Mr Ivar Svartholm representerade de norra breddgraderna. Underlaget var åkermark, svagt kuperat. En högersväng gjorde det hela en smula mer spännande. Ida började starkt och fick en lucka på cirkus två meter, men jag bet ihop och hängde på. Under de sista meterna avancerade Ivar starkt och kom nästan ifatt mig, men jag höll honom bakom mig! Ida tog en välförtjänad seger och alla var glada :b Förutom Ivar kanske, som fick tjejdäng. Men jag behöver inte nämna att han startade 10 sekunder bakom oss ;)

HIHI! Dags för efterrätt och eventuellt lite middag, hejsvejs /S

Kommentarer
Postat av: Ivar

haha men du skrev inget om den första deltävlingen;) då en viss svartholmare spurtade ner en bil:P



resultatet Del 1:

1. Ivar Svartholm 24 sekunder (Ö8)

2. Ida Forsén 32 sekunder (Ö8)

3. Sara Lundsten 35 sekunder (Ö5)



Del 2:

1. Ida Forsén

2. Sara Lundsten

3. Ivar Svartholm



Resultat totalt:

1. Ida Forsén 2a och 1a

2. Ivar Svartholm 1a och 3a

3. Sara Lundsten 3a och 2a



eventuella protester lämnas in skriftligen till mig (Ivar) tillsammans med avgift på 500kr :P

2009-09-27 @ 15:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback