Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Året går mot sitt slut

Hola. Nu börjar alla på OLGY göra sig fina för nyårsafton, som inträffar i slutet av oktober/början av november för orienterare. Då slutar nämligen vår säsong och nu börjar det nya träningsåret! Nu kommer styrkeblock-veckorna, långpass på Rönnåsen och skidläger i -25. Ååh, vad jag längtar! ;) Vi har alla fått den årliga uppgiften att skriva vår utvärdering om året som gått, men även en målsättning om vad vi vill uppnå nästa säsong. Mina anteckningar som sammanfattar träningsåret ser ut som följer:

November-December
- 8 dagars förkylning
- Stukad fot, skadad 6 dagar
- Träningsläger i Idre
- 12 dagars halsfluss under julen

Januari-Februari
- Konstant ont i halsen under januari
- Börjar februari med 10 dagars förkylning
- Skadad i ryggen en vecka som återkommer i mars

Mars-April
- Börjar få astmakänningar
- Läger i Danmark i slutet av mars, stukar foten
- Ont i halsen lite då och då
- Hjärnhinneinflammation 7-22 april
- Stukar foten igeen

.. Och så fortsätter det :b Jag har inte så mycket fysisk träning att analysera, men alla elitidrottare vet ju att det handlar om fysik, teknik OCH mental träning! Så jag har ju hunnit fokusera en hel del på dom andra, vilket gör att jag inte deppar ner mig helt totalt och fullständigt när jag läser träningstimmar under April: 3.48 h i träningsdagboken för jag vet ju att jag tränat mycket mer än så!

För 6 månader sen var jag nästan på väg att sluta med orientering, för trots alla mina försök så gick det bara neråt och allt var bajs och blä! Att man orkar fortsätta kämpa när man är jättesjuk eller skadad, det är så man blir en stark idrottare. Så, även fast inte alla ser det, så har jag en jävla massa muskler i mina spinkiga armar ;)

Nu ska vi snart åka och kolla på World Cup i bandy här i Sandviken :) Avfärd inplanerad klockan 18:50 och då är chokladinköp inräknat. Så see you later alligator /Sara

P.S. Måste bara visa min framsida till utvärderingen, jag är så stolt ;) D.S.


Kommentarer
Postat av: Frida

ååh ja känner mig mycket hedrad som får vara med på din framsida ;D hahaha. see ya i falun i helgen?

2009-10-15 @ 19:06:33
URL: http://tjugob.blogg.se/
Postat av: Tove

Helt rätt tjejen :D det är motgångar som gör oss starka;)och teknisk och mental träning är ju minst lika viktig som fysisk, kanske man ska börja skriva in det i träningdagboken? ;) Och ser att du har en karta från hemma hos mig på framsidan;) fett najs det!

2009-10-16 @ 10:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback