Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Tja!

Här sitter jag och nördar framför datorn :b Har precis skrivit färdigt min träningsdagbok för det senaste året. 181 timmar och 199 pass. Hur surt är det inte med 199 pass? xD Aja, jag får bättra mig till nästa år, tänka typ: Kom igen nu, tränar du inte nu kanske du får 99 timmar det här halvåret! Tihi!

Igår var det pyjamasparty hos Lovisa! Hennes säng är supernice att sova i, förutom när hon tränger in en väggen och snackar i sömnen :b Men man får sig ett gott skratt! Och jag lovade henne att inte dreggla, fast vi vet varför jag gör det ;) HÖHÖ! Eftersom vi är seriösa idrottare så kunde inte pyjamaspartyt vara så länge. Vi låg och pratade i kanske en timme innan vi bestämde oss för att sova :) Vi diskuterade bland annat hur lika vi är och hur vi beter oss som ett gammalt gift par. Till exempel, när jag kommer till henne med mitt sova-över-kit (täcke, mobil, lypsyl och bok) sitter hon oftast vid datorn. Jag lägger mig i sängen och säger något i stil med jag lägger mig och läser så länge och läser min tant-roman tills hon är färdig med att blogga (? ;b). Haha, hur sköna är inte vi? xD

Även fast vi har regeln att det som sägs på pyjamasparty stannar på pyjamasparty måste detta bara nämnas:

(Flicka nr 1): Alltså vilken öken jag är. Jag typ dammar som fan!
(Flicka nr 2): Men jag meeed!
(En av oss glömmer bort att tänka): Vi kan ligga här och vara torra tillsammans.
(Den andra): HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Hihi! Imorgon är det första långpasset på OLGY för hösten, vilket betyder att jag inte behöver träna själv längre. Wihuu! Ses /S

P.S. Om exakt 10 dagar kommer våra kära kompanjoner från Mora och hälsar på oss! Kolla gärna in deras blogg! D.S.


Litet suddigt minne från vårt studiebesök på St Mikaelsskolan. Lovisa leker barn och slickar på lyktstolpen ;)

Kommentarer
Postat av: johanna

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!

i år måste vi dokumentera besöket bättre, ^^

<3

2009-11-04 @ 07:16:27
URL: http://tjugob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback