Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




GRRRRRRAAAAW!!

Hejhej! Idag hade vår klass NV08 det kemiprov vi våndats över så länge. Skönt att få det överstökat, tänkte jag innan provet. Men när jag väl satt där och hade gjort första sidan som var typ g-frågor och tyckte att allt gick rätt bra ändå, så vänder jag blad och ser till min FASA att hela baksidan är full av långa, svåra, mega typiskt-erik-troeng-uppgifter. OH NOOO! Min värld rasar samman och jag ser, långt därborta, ljuset i tunneln... MEN! Jag kämpar emot och lyckas återfå min sans. Skriver lite här och lite där och överanstränger min hjärna nåt så fruktansvärt mycket! Fast trots det så fick uppgifterna antagligen inte det så korrekta svaret som Erik alltid vill ha. Han är ju så korrekt av sig. Så nu är jag så jävla irriterad på honom och hans prov! Det är alltid bra frågor i början, några lätta som man klarar av. Men sen klämmer han t.ex. in nån himla fråga om en bildtext som stod på någon av alla 75 sidor i boken. Som om NÅGON NÅGONSIN kommer ihåg hur en jävla "SKUMORM" bildas?! Jag dör. För att inte nämna alla dom där extremt svåra uppgifterna som han inte ens varit nära på att gå igenom på någon lektion nånsin. Då blir jag jävligt sur för det är så orättvist! Han liksom räknar med att alla är smarta högskoleproffesorer som plötsligt bara "pliiiing! jag fattar alltiiiing!". Men tyvärr så är det ju inte så. Inte för mig i alla fall.

Jaja! Nu ska jag sluta sura:d Har nyss sprungit snabbdistansrundan och det var megajobbigt men kul! Förhållandena var sååå optimala med perfekt väder, inte för varmt och inte för kallt! Och asfalten var inte hal eller nåt, och ingen snö;) Jag sprang som en gnu och slog mitt rekord med 1 minut o 40 sek! Wohooo! Fan vad glad jag blev! Och gången innan den här slog jag också mitt rekord med typ 1 min 30 sek! Vart ska detta sluta?;) Haha, nejdå. Men det lyste upp min dag lite, jag som varit så sur över provet;) Nån som sprang ännu mer som en gnu var Tove, hon slog ju rekord:D Med typ 30 sek om jag inte minns fel. Fatta vad grymt! Congratulations:)
/Rebeckiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback