Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




God morgon!

Nej, jag skojar bara. Jag steg upp halv tolv :) Det var skönt, men sen kom jag på att jag har ett antal saker att göra idag. Till exempel kemiprov på 75 sidor. Och skriva ett upplägg för ett kärleksbrev på franska. Och sen har jag roliga saker att göra, men som ändå är jobbiga. Typ byta lakan i sängen. Då luktar det ju så gott! Och sen ska jag skriva min utvärdering av orienteringsåret. Den börjar arta sig nu, men det jobbiga är kvar. Att analysera. Inte min starka sida :b

Jag har sett på facebook och diverse andra ställen att det tydligen har kommit snö i min hemstad Boden. Här i Sandviken är det dimmigt och +9. Det är ju posivtivt på sitt sätt, för mina öron ser inte ut som en clownnäsa hela tiden. Men jag vill ju använda mina nya fina vinterskor! Ack! Det snöade faktiskt i torsdags när vi var ute på långpass. Det kanske inte var optimalt, eftersom det flesta hade t-shirt och inga vantar. Det blev lite kallt när vi skulle klättra/glida ner för de läskiga branterna :b Dessutom hade det redan smält bort när vi skulle gå och äta middag i skolan. Så jag fick inte använda mina nya skor i alla fall. Däremot invigde vi årets första ssnöbollskrig!

Nu ska jag fortsätta maraton-lyssna på Melody Club och läsa om reaktionshastighet. Use the force! /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback