Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Free day at home!

Jag tog influensa-vaccin igår och det är vanligt att man reagerar lite på det, så jag låg hemma i feber och huvudvärk idag. Jag tajmade in jobbigaste dagen, lektioner från 9 till halv 5 ;) Linnea, den eviga sjuklingen, var också hemma och nu sitter vi och pluggar inför kemiprovet imorgon. Det känns inte så säkert som det brukar göra, men jag hoppas att jag skrapar ihop nog mycket poäng :b

Nu ska jag berätta om vår lilla skräckupplevelse inatt! Jag vaknar, som vanligt, halv fem och kan inte somna om. jag hör Linnea gå på toa, också vanligt förekommande i vår lägenhet. Jag får ett sms: Är du vaken? Jag svarar: japp :b Då berättar Linnea att hon hör någon banka på porten ibland mitt i natten och hon hade vaknat av det nyss. LÄÄÄÄÄÄÄSKIGT! Hon börjar prata om psykopater och jag pissar nästan på mig av skräck. Vi ringer Oscar, riddaren på en vit häst, som får komma och rädda oss :b Så vi sover tre stycken i en 120-cm-säng hela morgonen :b Inatt tänker vi våga oss ut på balkongen om vi hör det igen!

Vi syns, om vi inte blir mördade inatt, senare! /S


Jag och Max? Nej, bästa utklädningen på Daladubbeln! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback