Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Vasalopp!

Hejhej :)

I helgen hade jag och Lovisa en intressant liten utflykt till ett litet ställe som heter Mora. Där gick det ett skidlopp som heter Vasaloppet. Verkar vara en redigt stor grej. Jag och Lovisa, vi hade mycket annat roligt för oss ;)

Äventyret började på söndag. Upp och hoppa klockan halv fyra i en halväcklig dubbelsäng i ett hus någonstans på Älvgatan! På med långkalsonger och och dunjackor, sedan in i bilen och ZZZzZZzzZ. Vi vaknade klockan sju på en parkering i Berga BY (grr....). Några chokladgodisar senare börjar vi se ett mönster. Snödrivan utanför bilen verkar vara populär för män som ska pissa. 44 stycken. 44 stycken män/pojkar pissade i den där snödrivan under den tiden vi satt där. Lite intressant fakta bara.

Sedan sov vi i princip hela vasaloppet, utom den lilla tid vi spenderade i Mora med Frida och min nya älskling, Pamela. Dalles (Fridas pöjk) hamster alltså :) Hon var så söööööööt! Vi har bestämt att vi också ska köpa en hamster. Han ska heta Jack Sparrow. Captain Jack Sparrow ;)

Hemfärd med tåg till Viken Piken, där allt var sig likt. Sen var det slut på äventyret. Bilder kommer senare hoppas jag :b

/S

Kommentarer
Postat av: JOHANNAAAAA

GÖR DU?!?! AHH, vad glad jag blir, den filmen är ju bara så MYYYYSIG! Fattar inte hur andra inte kan tycka om den. Du&jag mot världen Sara ;D PUSS<33

2009-03-06 @ 19:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback