Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Sommar!

Nu är det äntligen sommarlov även om det inte märks, det regnar ju konstant. Men men! Nu ska jag åka till Jukola, efter det ska jag sätta plant och därefter blir det midsommarfirande i Dalarna! Jag blir alltså utan internet i typ två veckor, snyft!
Hoppas någon av de andra hinner skriva istället! Självklart kommer vi ju att hålla bloggen uppdaterad även om det är sommar, så ni har något att läsa;)
Det stod i veckan att det skulle regna 23 mm på Jukola, hoppas VERKLIGEN inte det! Vi som ska sova i militärtält, allt kommer bli dyngsurt. Därför har jag packat allt i plastpåsar, haha;) Och tagit med stövlar till och med, inte likt mig! Men det ska oavsett vädret bli hur kul som helst! Jag ska dessutom springa förstasträckan! Det ska bli kul :) Sen har jag och Lovisa bestämt oss för att lägga oss någorlunda i tid så att vi orkar med hela hemresan också, det är ju förutom stafetten den som är själva poängen med Jukola tycker jag:D
Innan vi åkte iväg på lov igår så fick vi först en massa skafferi varor av Linn och Lisa, så nu har vi hur mycket mjöl, socker och annat som helst! Hur bra som helst ju:) Sen fick vi också en byrå till hallen och en bokhylla till vardagsrummet av Karl och Rassmus. Det blev jättefint med allt sen när vi hade storstädat hela lägenheten och det behövdes verkligen! ;)
Det var faktiskt lite sorligt när man åkte hem, särskilt eftersom alla treor ska sluta. Det kommer verkligen bli tomt nästa år utan dom, men samtidigt blir det roligt med dom nya ettorna! :) Dessutom är det ett plus att vi slipper båda våra mentorer till klassen, Eva och Ingemar! Eva går i pension och Ingemar skulle flyttas till fordon, HAHA! Måste kila nu! Tjingeling, glad sommar! /R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback