Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Rapportering från Hallsbergshelg!

Tjingeling!

Vad glad jag blir när jag läser Rebeckas fina blogginlägg, vår blogg kanske blir liite mer aktiv nu än när bara jag skriver, som inte är världens bästa bloggare :b Aja, jag ska i alla fall berätta lite om den prestigefyllda fotbollsturnerngen vi hade i helgen i Hallsberg. Eller, vi var faktiskt i Örebro :b Sandviken kunde tyvärr inte ställa upp pga spelarbrist. Tre små taniga ettor kan väl inte stå upp mot sju Linköpingsgubbar eller vad tycker du? Vi agerade domare och vattenhämtare medan Eksjö, eller rättare sagt Amanda Leo, spöade skiten ur alla andra :b Amanda var enda tjejen i Eksjö-laget och jag skulle här på bloggen ge henne titeln matchens lirare för hennes härliga insats. Hennes taktik var typ: "Låt killarna göra några mål och sen kommer jag in i slutet och glider lite" Grattis Amanda! ;)

Efter fotbollen var det dags för lite mer bekanta saker, nämligen orientering :) Sandviken var ju tvungen att hålla uppe hedern efter fotbollen och det hängde alltså på mig och Lovisa! Tyvärr kom vi typ sist eftersom jag stukade foten för sjuttielfte gången och var tvungen att lägga mig ner på marken och skrika lite ord som kanske inte borde nämnas offentligt :b Efter fotbollen var det grill och social-party :D På söndag var det promenix genom Örebro och efter att ha missat tåget med 3 minuter sov jag och Lovisa två timmar på södra stationen i Örebro. Det var vår helg :)

En sista grej bara, Grattis till Rebecka som fyllde år i lördags och Sofie, Love och Sara som fyller år idag :) Grattis! /S'


Überpackning, eller hur? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback