Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Hejhej!

Solen skiner men det är inte speciellt varmt. det är ju synd, men så lever vi ju i Sverige också. Ikväll ska Figge och Edén bjuda på en jävligt härlig middag om jag får säga det själv, jag är hungrig redan nu och det blir inte mat förrens 7...Snyft. Innan middagen ska vi däremot hinna med fyra varv på Tallbacksrundan i en väldig fart och det undrar jag hur det ska gå! Efter alla myr-intervaller imorse..eller ja, snarare en myr-intervall. Men den var fruktansvärt jobbig och det var väldigt jobbigt att trampa runt där i mossen i väntan på att få göra alla grenar, det var nämligen myr-friidrotts-km idag! Och jag utklassade såklart på längdhopp! Det tycker jag räcker för att alla ska veta att jag är bäst. Vi behöver ju inte nämna att Sara var en sekund snabbare än mig på 200-meters loppet i myren. Men hon har ju längre ben också. Det är fusk! Jaja.

Igår städade vi lite och jag skulle städa den äckliga toaletten. Ett städtips då! :
1. Häll ut MYCKET såpa på golvet (EFTER att du tagit bort eventuella mattor och annat)
2.Skrubba med en kvast
3.Ta fram duschslangen
4.Spruta överallt i hela badrummet med duschslangen
5.Tadaaa! All såpa är borta och golvet är skinande rent, och dessutom har du ju sprutat överallt annars också så allt damm som fanns är borta med. Och gamla tuggummin som folk missat sopkorgen med. Men observera att denna städteknik endast fungerar då ni har en brunn på golvet. Annars rinner inte vattnet bort igen och så vill ni ju inte ha det. Och så kan det vara bra att ha dammsugit innan ni häller på såpa på golvet.

Igår var vi också på Högbo bruk med ettorna och det var kuul, ganska iaf. Vi fick testa att smida järn:P Sen fick vi tävla om vem som var bäst på att skjuta upp en vattenflaska i luften med en pump. Vi vann såklart:D
Här är lite bilder:)


Oj, bara en massa bilder på Sara;D Haha. Och Emil lyckades komma med på en bild också. Ringarna gjorde jag och Sara ehlt själva, visst blev dom fina? :D Dom kan ni sitta och beundra.
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback