Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Sommar,sommar,sommar lalalaaalalaaaalalaaa!

Hallå där, nu kan man verkligen säga att det är sommar! Solen skiner och det är nästan för varmt ute! I måndags kom Jakob hit hem till mig och vi gick på Gröna Lund! Tur att han är som mig och inte vill åka till exempel fritt fall eller insane, vi hade kul ändå:D Men vi vann dock ingenting på chokladhjulet vilket stör mig. Vi tog för fan hur många numer som helst och ingemar, inte fan hjälpte sannolikhetsläran nu inte! Vi åt middag där också och sedan åkte vi hem och åt jordgubbar med mjölk och socker, MUMS! Igår var vi och badade i många timmar och det var inte förrän vi kom hem som vi märkte att vi hade bränt oss väldigt mycket. Mamma föreslog att vi skulle kleta in oss med naturell yoghurt för att det hjälpte och det kändes i alla fall lite svalkande. Sen cyklade vi till Ravinen trekvällars och kutade en varsin bana i värmen, och på vägen hem cyklade vi förbi en sjö och tog ett kvällsdopp. Sedan blv det tcos och sen doppade vi jordgubbar i smält choklad och kollade på Neverwas, en konstig men ändå bra film som handlade om en saga som var verklighet(?) Jag fattade inte riktigt om det var så att sagan var verklighet eller om det bara var en gubbe i filmen som var ett psykfall, men den var bra ändå :) Men idag så var det tyvärr dags för min älskling att åka hem och nu är jag så fruktansvärt ledsen. Jag kommer inte träffa honom nu på mer än en månad. Okej, vi ses på O-ringen sen och alla SM-tävlingar men det är inte förrän i augusti som vi får umgås på riktigt igen och det SUGER. Jag var nästan beredd att skita i Italien bara för att få följa med honom till Gotland istället. Det ser dessutom ut att bli pissväder i Italien eftersom vi såklart ska vara uppe i BERGEN och springa orientering! HURRAAAAA... Okej nu låter jag som en bortskämd snorunge.Det är faktiskt roligt att springa orientering och ännu roligare att åka utomlands men liksom, vad är det för fel på en vanlig solsemester istället? Mycket roligare, särskilt som det ska bli dåligt väder uppe i BERGEN..
Nu ska jag lägga mi ute på gräsmattan och sola fast jag brände mig igår och läsa Flickan som lekt med elden. Sen ska jag snyfta lite över att jag inte får se min älskling på år och dar. Ajöss. /R

Kommentarer
Postat av: sara jonsooooooooooon

det är så synd om dig å mig som får leva ensamma på sommrarna, då våra små älsklingar inte bor nära ossssssssssss!!!!! huhuhuhuhuhu :P

2009-07-01 @ 21:12:11
Postat av: Sara LLLLLL

Hörni, ni är lyckliga som har pöjks som bor någorlunda nära i alla fall (; Fast fredrik kommer om cirka 37 timmar så jag är ju måttligt lycklig! Men du får väl trösta mig Rebecka när han åker hem för du vet ju hur det känns :b hihi! puss <3

2009-07-01 @ 22:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback