Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Vurpa utan dess like!

God eftermiddag (men före middagen) :D

Här i 27b har vi precis kommit hem efter en tuff dag i skolan. Makaron-vattnet står redan på spisen och vi vill ha lite gnocchi NU! Till den fina pastan har vi en klassiker, nästan utgågna köttbullar. MUMS. Vi dukar våra tallrikar på våra nya fina lila underlägg och inom 10-12 veckor har vi en vit och två lila krokusar som också kommer stå på bordet. Vi har alltså bestämt oss för att ha lila i köket, väldigt fint :) Det kommer säkert bilder när vi är färdiga med inredandet :b

Idag hade vi franska/spanska sista lektionen. Jag skulle redovisa min excellenta konstanalys på franska, men det var ICKE så lätt när det stod tre fnissande OLGY-flickor utanför dörren och väntade på att jag skulle bli färdig så vi kunde gå hem :b När jag till sist blev färdig hade vi turen att stöta på Jocke Ingelsson med den alltid lika älskade OLGY-bussen. Efter redigt flirtande fick vi skjuts hem och jag blev så glad att jag sprang till dörren. MEN, av några anledningar (1. snön hade smält, 2. Det låg mycket grus på marken, och 3. Jag är ju jag) ramlade jag! Eller snarare att jag gled och benen försvann under mig och jag skrapade händer och ny fin Björn Borg-väska. Lyckat eller hur? :b

Övriga upplysningar som kan vara av intresse:

- Vi rockade naturkunskapen, MVG för alla på labbrapporten!
- Gym och bad imorgon efter skolan = naiiiice!
- Lovisa skadade mig grundligt igår på styrkan när hon tappade en skivstång i huvudet på mig. Men ta det lugnt, vi gjorde ett hjärnblödningstest. Jag kunde le, sträcka upp armarna i luften och säga en enkel mening!
- Guitarhero är ett bra komplement till läxor.

Farväl från 27b! /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback