Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Måndag morgon, allting skit. Tisdag morgon, ännu mer skit!

Hejhej.

När jag försökte att inte skriva negativa inlägg slutade jag att skriva inlägg. Så nu får det bli ett negativt inlägg :b

Kemiprov = bajs! Jag hatar när gymnasielärare tar med saker som vi labbade om för cirka sjuttioelva veckor sen och förväntar sig att vi ska komma ihåg vad som händer i reaktionen Zn + I + H2O. Någon som kan?

Franska = bajs! Prov på sjuttioelva saker som inte ens läraren har koll på just nu. Lätt att plugga? jajjemen!

Dock är det studiedag imorgon! Och vi 27b är glada för det, förutom stackars Rebecka som ska upp 08.40 för att åka till sjukgymnasten. Jag planerar dagen följande:

- 09.30 Väckning av Regina Spektors underbara toner i "The call".

- 11.00 Träningspass numero 1: Styrka på gymmet.

- 12.30 Hämtning av plånboken på polisstationen.

- 13.00 Lunch i form av kycklingnudlar och wokgrönsaker.

- 14.00 Träningspass numero 2: Skidor eller springeling i Högbo.

- 14.00-17.00 Tid att göra absolut ingenting.

- 17.00 Middag i form av pastagratäng.

- 17.00-21.00 Greekmaraton!

- 21.00 Sängdags!

Nu kan ni följa min dag in i minsta detalj :) Detta lilla schema gör det enklare att ringa mig eller förfölja mig för dom som vill det ;D Sista punkten lär nog inte följas, sedan jag började här i Viken har jag gått och lagt mig en timme senare minst! Så nu säger jag att jag ska gå och lägga mig nio för då kanske jag lägger mig tio, vilket är ganska bra :)

Jag måste då förbi polisstationen mellan klockan nolltionollnoll och femtonnollnoll för att hämta min plånbok. Jag tappade nämligen den på vägen hem från stationen i söndags kväll och det var ju ett bra sätt att börja veckan, eller hur? Ni vet den paniken man får när man tror att man har tappat mobilen men man bara råkat lägga den i andra fickan? Så var det för mig i söndags men typ tre gånger värre. Hur lätt är det för mig att handla mat eller dylikt (=glass :b) när jag inte har några pengar? Och om jag behöver fixa ett ID-kort blir det muchos problemos med tanke på att mina föräldrars underskrift bor i Boden 80 mil bort och annat krångel. Jag blev i alla fall väldigt glad när polisen ringde och sa att en snäll liten gubbe hittat den i stadsparken och lämnat in den! Det är inte många procent av Vikens befolkning som skulle gjort det :b

Sist men inte minst har jag STORA NYHETER! Till min och min käre vän Josefin Sipolas (och alla andra med någorlunda bra musiksmak) belåtelse kommer THE KILLERS med stort K till Hultsfredsfestivalen i år! En besök med pappsen planeras för tillfället :) Han är mitt sätt att komma runt mamma i Hultsfredsfrågan. Så vi syns förhoppningsvis där :D

Dags för mat, gjord av Beckis! Bye /S

Kommentarer
Postat av: hjghj

gjghjghjyjtyjtyjtjy

2009-01-28 @ 18:23:35
Postat av: tyj

tyjtyjrtyjdtyj

2009-01-28 @ 18:24:00
Postat av: josefiin

THE KILLERS TILL HULTSFREDSFESTIVALEN! sara, du vet vad det innebär va..? JOSEFIN OCH SARA TILL HULTSFREDSFESTIVALEN!!

2009-02-01 @ 13:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback