Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Jag är så grymt arg just nu att jag inte ens tänker skriva hej.

Jag hatar gipsväggar. Jag hatar borrmaskiner som inte gör sitt jobb. Jag hatar pluggar som inte fungerar och jag hatar IKEA som har den mest sugiga konstruktionen på hyllor och jag hatar min vägg för nu kommer den vara ful i all evighet! FANFANFAN!

Jag som hade det mest underbara rum för cirka 24 timmar sen. Min hylla hade äntligen kommit upp på väggen och jag kunde stapla upp mina favoritböcker på ett väldigt "supersnyggt-rum"-sätt. Men de jävla pluggarna förstör väggen och hyllan sitter inte fast ordentligt utan lutar tamejfan 45 grader neråt. Jävla skit. Det här suger fetapa. Just i detta nu skulle jag vilja att min kära fader kunde köra ner från Boden och göra det han gör bäst, fixa saker åt mig. Nu måste jag antagligen besvära Björn igen, köpa nya pluggar, borra nya hål och skruva upp fitt-hyllan igen och det kommer ta en lika lång evighet som det tog att få upp från början. BAAAAAAJS. Jag som precis började tycka att mitt fina rum blivit extra fint! Och jag hade tänkt köpa en anslagstavla, men som det ser ut nu vågar jag inte sätta upp nya grejer för dom kommer antagligen falla ner i mitt huvud när jag sover. Superfitta. Och jag har inte ätit middag än och glassen står i frysen och frestar mig och jag har inte tränat två pass och jag kan fortfarande lika lite fysik, även om jag har pluggat. OCH jag har gipsdamm i sängen. Awesome. jag älskar den här dagen. Mina fina 15/15-intervaller i morgonsolen är ett minne blott. Det har suddats ut av Guds vilja att göra livet svårt för mig. Jag är officiellt bitter. Nu ska jag ligga och sura under min elektriska, hår-plattande filt och kolla på greek.

Farväl /S

P.S Jag gjorde en till klantig grej igår, jag var cirka två nanosekunder från att sätta sminkborttagning på tandborsten istället för tandkräm. Det var kul. Haha. Imorgon när de två andra musketörerna kommer tillbaka kommer jag nog skratta. Till dess ska jag gråta. På ett väldigt argt sätt. D.S

Kommentarer
Postat av: johanna

usch, jag tycker synd om dig, och kan hjälpa dig att förbanna ikeas konstruktioner. Jag undrar hur mågna gånger vår byrå har tappat lådväggarna (är det ett ord?) Men kämpa på snyggve, imorgon är det en ny dag =D

puesssss

2009-01-17 @ 22:18:53
URL: http://tjugob.blogg.se/
Postat av: Sara, eksjöööööööö! :D

det låter som om man inte skulle våga vara i eran lägenhet ensam med dig hurre du sara! :P jag har också vart helt ensam här i helgeeeeeeen. de suuuuuuuger!! menmen. vi får se till att träffas snart! skol vm vecka 16.. MUUUUUUUMS! :R:R i miss you! <3

2009-01-18 @ 10:59:17
Postat av: Tove

stackare:p låter som en jobbig dag du.. då är det ju tur att du är så händig att du säkert fixar till allt igen på några nanosekunder;);)

2009-01-18 @ 14:37:23
URL: http://minisanka.blogg.se/
Postat av: Rebecka

NÄE! Vad är det egentligen för fel på hyllan? Jag har ju själv sett med egna ögon hur den lutade.. hmm... och ja, ikeas konstruktioner är för det mesta sämst! till exempel min byra i mitt rum, tre gånger har jag eller du fått skruva i dom där jävla skruvarna så att kanten på lådan ska sitta kvar. men det går ju nppt att skruva fast dom eftersom dom är för små för hålet som ikea gjort. smidigt!! jag är också sur nu. bara för att jag har haft världens tråkigaste helg och så svarar inte lovisa på mina sms om jag kan åka med dom eller inte. sega fan ;P haha. så nu har jag stängt av mobiln och kastat den i väggen. stänga av sig kunde den kanske fixat själv, den gör ju det titt som tätt. sony ericsson är också sämst på att konstuera!! usch.

2009-01-18 @ 16:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback