Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Fredagsfräckis i Viken!

Hallå!

Här i Viken ska snart två små flickor gå och sova efter en hård dag i och efter skolan. 12 timmars sömn på tre nätter = inte optimalt. Men vi tar tag i det och sover länge under helgen för att ta in förlorad sömn :b Vi tog en liten eftermiddagslur idag mitt under en pågående guitarhero-turnering och jag måste säga att vi såg underbart snygga ut! Lovisa låg i hörnet på vår lilla soffa som en liten boll och somnade mitt under "Living on a prayer" och jag låg ihopkrupen i famnen på min pojk som satt på något sätt på armstödet. Jag citerar stora pojken Andersson som kom in: Sover hon?... Sådär? Pojkarna lämnade oss till vårt öde för att äta lite pizza och det slutade med att vi sov båda två i vår pyttesoffa i två timmar. Sen gick vi över till Rassmus/Karl där alla satt och åt kollade på Let's dance (?). Där sov vi lite till innan vi gick hem och nu ska vi alltså sova snart :b

Men det är inte riktigt som man tror, vi hann med andra grejer idag än att sova på lektioner. T.ex så gjorde mästerkocken i mjukisbyxor (jag) en ypperlig middag bestående av Potatiskroketter, Kotletter och Paprika-sås. Våra känner vänner i tjugob.blogg.se i Stentorp kan vänta sig en härlig meny till vecka 4! :D För er som inte vet dfet så har vi kommit på det smartaste sättet att komma på nya rätter, nämligen att byta meny varannan vecka :) Mycket givande! Nedan kommer lite bilder på vår kväll här i molniga Viken :)

Over and out /S

P.S Vi har (tror vi) nytt rekord på antal besökare idag! :D 31 unika och 43 vanliga besök än så länge. Världen, möt tjugosjub! D.S



Dukning, made by oss! (Lägg märke till våra nya tapeter!)



- Är köttet färdigt än?



SKÅL! Säger Lovisa, 3 år.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, det där lät muuucho gott! Nu måste vi fundera på riktigt flashiga och goda maträtter till kommande vecka haha! Jag kom just att tänka på att vi inte har ätit köttbullar en enda gång, och knappt korv och makaroner heller ;o våran statistik har också ökat nästan dramatiskt den senaste veckan, =D <33

2009-01-10 @ 16:27:04
URL: http://tjugob.blogg.se/
Postat av: Frida

åh det där såg myysigt ut ;D ser fram emot kommande matvecka! puuuuss <33

2009-01-10 @ 17:29:42
URL: http://tjugob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback