Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Same? Nope!

Hola!

Efter en mycket intressant tågresa är nu den lilla norrbottningen hemma i skogen. FEL, jag är hemma i den lite mindre staden i norra delen av Sverige. Bara för att ingen tror mig ska jag nu bevisa att jag inte bor i en lappkåta och åker skoter till skolan!

Några bevis på att jag inte är Sveriges samigaste same.





Jag bor alltså mellan Luleå och Boden. Luleå har drygt 73 000 invånare och Boden har ungefär 28 000 invånare. Så jag är inte helt ensam. Sävast har ungefär 3 000 invånare, så jag grannar också. Tio minuter till Boden, en halvtimme till Luleå med bil. I Luleå kan man shoppa, inte superduperbra shopping som i Stockholm, men vi har tre gallerior och en finfin Storgata :) Det går 4 bussar i timmen till Boden och 2 bussar i timmen till Luleå. Dessutom har vi Sveriges bästa skidspår :b I Sävast kan man gå i skolan från dagis till nian och man kan GÅ dit på fem minuter ungefär. Tjugo om man bor lite längre bort.

Så. Läs och förstå (; /S

Kommentarer
Postat av: malin

hihihi. superkul!

2009-02-21 @ 18:46:16
URL: http://snabbgurka.blogg.se/
Postat av: Anonym

You go girl! o/



Försvara den norrländska hedern.

2009-02-21 @ 19:14:43
Postat av: Linnea :)

haha, du har så rätt! vi bor INTE ute i skogen ;b & lulee har faktistk bra shopping ;) fast kanske inte som sthlm, men endå :D Ojj, Sävast var större än jag trodde! amanda blir alltid så sur när man säger att hon bor i boden ;) hihi !

2009-02-21 @ 19:36:07
Postat av: Tove

Fina små kartor måste jag säga ser trevligt ut fast känns ändå som det ligger väldigt långt bort från allt:P

2009-02-21 @ 19:58:08
URL: http://minisanka.blogg.se/
Postat av: amanda :)

haha bra fakta :D !

2009-03-06 @ 12:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback